ÁSZF
Balaton Gyöngye Apartman Általános Szerződési Feltételek
A Szolgáltató adatai
- Szolgáltató megnevezése: Balatonlelle Gyöngye Apartman, továbbiakban BL Gyöngye Apartman (Üzemeltető, tulajdonos: Kovács István Krisztián Magánszemély)
- NTAK azonosító: MA21001713
- Szolgáltató székhelye: 8638 Balatonlelle Szent István út 2. 2/22.
- Telefon: +36 (70)620 6362
- Szolgáltató elérhetősége: balatonlellegyongyeapartman@gmail.com
- Szolgáltató képviselője: Kovács István Krisztián
Jelen "Általános Szerződési Feltételek" (továbbiakban ÁSZF) szabályozzák a Szolgáltató által működtetett Balatonlelle Gyöngye Apartman (8638 Balatonlelle Szent István út 2. 2/22.) szolgáltatásainak igénybevételét.
1. Szolgáltató: fent megjelölt Magánszemély.
2. Vendég: Az a személy, aki a BL Gyöngye Apartman szolgáltatásait ténylegesen igénybe veszi, kiskorú vendég esetén, a kiskorú személyt kísérő felnőtt vagy törvényes képviselő.
3. Szolgáltatás: a Szolgáltató által üzemeltetett BL Gyöngye Apartman amit
- a Vendégek az előírások szerint használhatnak,
- szálláshely házirendje szerint,
4. Foglalás: Vendég a BL Gyöngye Apartman szállás szolgáltatását előzetes időpontfoglalás alapján veheti igénybe.
Szerződő felek
1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül a Szolgáltatónak adja le, úgy a Vendég lesz a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen, amennyiben a feltételek teljesülnek, szerződéses felekké válnak (továbbiakban: Felek vagy Szerződő felek).
2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a Közvetítő jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
A szerződés hatálya, létrejötte
Felek között a Szerződés:
a. online vásárlás esetén a Foglalás véglegesítését követően elektronikus levélben küldött visszaigazolás közlésével,
b. online foglalást követően utalással (banki, SZÉP kártya) történő Foglalás lekötés esetén a Foglalás véglegesítését követően elektronikus levélben küldött visszaigazolás közlésével,
A Szolgáltatások teljesítésének helye: BL Gyöngye Apartman által biztosított szálláshely.
Foglalás
1. A Szolgáltató által a Vendég részére írásban, szóban vagy telefonon adott információ, árajánlat, adat nem minősül Foglalásnak.
2. A Szolgáltató kizárólag a Vendég írásbeli ajánlatkérésére ad ajánlatot. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 72 órán belül vagy az ajánlatban feltüntetett érvényességi időig nem érkezik konkrét megrendelés, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.
3. A Szerződés kizárólag vagy
a. a Vendég írásban az balatonlellegyongyeapartman@gmail.com e-mail címre elküldött foglalásra vagy
b. a Szolgáltató honlapján www.balatonlellegyongyeapartman.hu kezdeményezett online foglalásra vagy vásárlásra a Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolása esetén és az abban közölt feltételekkel jön létre, így a visszaigazolt, szolgáltatási előleggel biztosított foglalás írásban megkötött szerződésnek (továbbiakban: Szerződés) minősül. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által jóváhagyott írásbeli megállapodás szükséges (email). A
szóban elhangzott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.
4. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.
5. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szálláshelyet, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szálláshelyet a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
A felek felelőssége
Általános rendelkezések
1. A Vendég a szálláshely foglalással egyidejűleg elfogadja az BL Gyöngye Apartman Házirendjét és az Általános Szerződési Feltételeket is, valamint tudomásul veszi, hogy a apartmanban lévő eszközöket saját felelősségére használja.
2. Vendég a szálláshelyet kizárólag saját felelősségére használhatja. Vendég felel azért, hogy a vele érkező kiskorú gyermek a játékeszközöket a Házirendben foglalt szabályok szigorú betartása mellett, illetve a rájuk vonatkozó ÁSZF rendelkezésekről is tájékoztatja őket és saját életkori sajátosságaira figyelemmel használja.
3. Szolgáltató nem vállal felelősséget más Vendég magatartásáért.
4. Szolgáltató jogosult a Vendég foglalását indokolt esetben visszautasítani (nem elfogadni), ilyen esetek lehetnek:
a. a Vendég valótlan megtagadja az adatai átadását, vagy hiányos adatokat ad meg
b. akkor, ha a Vendég viselkedése nem egyeztethető össze a mindennapi normákkal, illetve
c. a szálláshely foglalás foglaló ellenértékét nem rendezi időben
d. a szálláshely foglalás foglalón felüli teljes ellenértékét nem rendezi időben
5. Amennyiben feltételezhető, hogy Vendég a szálláshely berendezéseit nem szerződéses/vagy rendeltetésszerűen használja, Szolgáltató jogosult a BL Gyöngye Apartman bármilyen további használatát azonnali hatállyal megtiltani és a Vendéget kitiltani.
6. A Vendég teljes kártérítési kötelezettséggel felel a BL Gyöngye Apartman berendezéseinek szabályos és rendeltetésszerű használatáért. Szolgáltató kizár minden, a BL Gyöngye Apartman szakszerűtlen vagy jogszerűtlen használatából eredő kárért való felelősséget. Bármilyen rongálás esetén a Vendég kötelessége az okozott kárt (anyagi kár és késedelemből eredő veszteség) a károsult részére megtéríteni.
7. Vendég köteles teljes mértékben helytállni minden a Vendég, valamint a kíséretében érkező kiskorú gyermek felróható magatartásával vagy mulasztásával összefüggésben a BL Gyöngye Apartman használata során a Szolgáltatónak vagy harmadik személynek okozott kárért. E kártalanítási kötelezettsége kiterjed bármely olyan követelésre, költségre, ami bármely igényből, hiányból, kárból, perből vagy más hatósági eljárásból, ítéletből vagy határozatból, eljárási költségből és ügyvédi költségből ered.
A BL Gyöngye Apartman fizetés módjai
1. A Szolgáltató a Vendég részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére fizetendő foglalót a szálláshely foglalásáról kapott visszaigazoló e-mail kézhezvételétől számított 3 naptári napon belül szükséges rendezni. Amennyiben az összeg nem érkezik meg, úgy a foglalást a Szolgáltató kötelezettségmentesen törölheti.
2. A szálláshelyért fizetendő fennmaradó részt legkésőbb az érkezést megelőz 30. Naptári napig rendezni szükséges. Amennyiben nem történik a díjmentes időszakban írásos visszamondás, és a fennmaradó részösszeg nem érkezik meg, a Szolgáltató a foglalást kötelezettségmentesen törölheti, és ebben az esetben a foglaló összege nem jár vissza.
3. A Vendég a szolgáltatás ellenértékét előre utalással, készpénz befizetéssel vagy SZÉP kártyával köteles kiegyenlíteni. Szálláshelyünkön OTP Szépkártyát fogadunk el. Szép kártyával történő fizetés csak utalással teljesíthető, terminállal a szolgáltató nem rendelkezik. Az utalásnál kérjük vegye figyelembe, hogy egyes Szép kártyák esetében az utalás 5-6 banki munknapot is igénybe vehet. Ebben az esetben kérjük, hogy a sikeres tranzakciót követően megkapott tranzakciót igazoló nyugtát küldje meg részünkre, és az összeg beérkezését követően véglegesítjük foglalását.
4. Átutalással vagy Szép kártyával történő fizetés esetén - amennyiben a Szolgáltatóval kötött egyedi megállapodásban másként nem rendelkeznek a felek - a megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Vendég köteles az érkezés megjelölt napja előtti 30. napig a Szolgáltató bankszámlájára átutalni oly módon, hogy az adott összeget a Szolgáltató bankszámláján jóváírják vagy az átutalást a Vendég a számlavezető pénzintézete által kiadott, az átutalás megtörténtét igazoló visszavonhatatlan nyilatkozattal igazolja.
5. Amennyiben a foglalás az érkezés dátumától számított 30 naptári napon belülre esik, úgy a visszaigazoló e-mail kézhezvételét követő 3 napon (72 órán) belül a teljes szállás foglalás költségének beutalását követően véglegesítjük, melyből 30% foglalónak minősül. Amennyiben a teljes szállás költsége nem érkezik meg a visszaigazoló e-mail kiküldését követő 3 naptári napon belül, úgy a szolgáltató jogosult visszalépni.
6. Az idegenforgalmi adót (IFA) Szép kártyával nem lehet fizetni.
7. A megérkezést követően korábbi elutazás esetén nem áll módunkban a lemondott napokat visszatéríteni.
Szállás árak
1. Szállás igénybevétele esetén a fizetendő ára/éj/apartmanra értendő, maximum 1-4 főre.
2. Pótágy elhelyezésére nincs lehetőség.
Általános szabályok
1. A BL Gyöngye Apartmanba és a hozzá tartozó parkoló területére csak érvényes foglalás és a teljes ár kiegyenlítését követően lehet belépni.
2. Foglaláskor megküldött visszaigazolás (Szerződés) alapján a foglalástól számított 72 órán belül (3 nap) utalással, vagy szép kártyával rendezni szükséges a teljes ár minimum 30%-át foglalóként
3. Vendég a szálláshelyet kizárólag saját felelősségére használhatja. Vendég felel azért, hogy a vele érkező kiskorú gyermek a játékeszközöket a Házirendben foglalt szabályok szigorú betartása mellett, illetve a rájuk vonatkozó ÁSZF rendelkezésekről is tájékoztatja őket és saját életkori sajátosságaira figyelemmel használja.
4. Szolgáltató nem vállal felelősséget más Vendég magatartásáért.
5. Amennyiben feltételezhető, hogy Vendég a szálláshely berendezéseit nem szerződéses/vagy rendeltetésszerűen használja, Szolgáltató jogosult a BL Gyöngye Apartman bármilyen további használatát azonnali hatállyal megtiltani és a Vendéget kitiltani.
6. A Vendég teljes kártérítési kötelezettséggel felel a BL Gyöngye Apartman berendezéseinek szabályos és rendeltetésszerű használatáért. Szolgáltató kizár minden, a BL Gyöngye Apartman szakszerűtlen vagy jogszerűtlen használatából eredő kárért való felelősséget. Bármilyen rongálás esetén a Vendég kötelessége az okozott kárt (anyagi kár és késedelemből eredő veszteség) a károsult részére megtéríteni.
7. Vendég köteles teljes mértékben helytállni minden a Vendég, valamint a kíséretében érkező kiskorú gyermek felróható magatartásával vagy mulasztásával összefüggésben a BL Gyöngye Apartman használata során a Szolgáltatónak vagy harmadik személynek okozott kárért. E kártalanítási kötelezettsége kiterjed bármely olyan követelésre, költségre, ami bármely igényből, hiányból, kárból, perből vagy más hatósági eljárásból, ítéletből vagy határozatból, eljárási költségből és ügyvédi költségből ered.
Lemondási és módosítási feltételek
1. Az érkezést napját megelőző 15. naptári nap 24. órájáig történő lemondás esetén a foglaló összege visszajár. Ezt követően történő lemondás esetén a foglaló összege nem jár vissza, azt a szolgáltató jogosult bánatpénzként megtartani. Lemondás esetén a Szolgáltató jogosult a részére elutalt, a szolgáltatás biztosításához igényelt és megfizetett előleget bánatpénzként megtartani. .
2. Már lefoglalózott foglalás módosítási igénye esetén a Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy az eredeti foglalásra beérkezett foglalót bánatpénzként megtartsa, vagy visszafizesse attól függően, hogy a foglalás módosításából következően kárt, hátrányt szenved-e el.
3. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy az ÁSZF-ben foglalt rendelkezéseket a BL Gyöngye Apartman működésére, használatára és díjaira kiterjedően a jövőre nézve egyoldalúan bármikor módosíthassa. Ilyen módosítás a már lefoglalt időpontokra nem terjed ki. Szolgáltató az ÁSZF és a szolgáltatások árának változását a weboldalán teszi közzé.
4. A Szolgáltató jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
a. a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szálláshelyet, eszközt,
b. a Vendég a Házirendben foglaltakban lefektetett szabályokat nem, vagy csak részben tartja be,
c. a Vendég alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll,
e. a Vendég fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít bárki irányába;
f. a Vendég fertőző betegségben szenved;
g. a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott szolgáltatási foglalófizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig,
5. Amennyiben a Felek közötti Szerződés "vis major" okokból nem teljesül, a Szerződés megszűnik.
6. Amennyiben a szolgáltatások egészének, vagy jelentős részének teljesülése valamilyen okból elmarad, arról a nyilvánosságot a BL Gyöngye Apartman honlapján, a regisztrált Vendégeket pedig lehetőség szerint e-mailen is értesítjük, a már részben vagy egészében kifizetett szolgáltatások felhasználásának lehetőségeiről is tájékoztatva őket.
7. Szép kártyával történt fizetés lemondási feltételei:
Lemondás esetén a SZÉP kártyáról utalt előleget - a SZÉP kártyák felhasználásának szabályairól szóló kormányrendelet értelmében készpénzre, számlapénzre, egyéb készpénzt helyettesítő fizető eszközre át nem válthatók, - kizárólag a SZÉP kártyára tudjuk visszautalni. A visszautalás rendkívül hosszadalmas így ennek tudatában érdemes átgondolni, hogy a befizetés SZÉP kártyával történjen-e.
8. A lemondási feltételek értelmében minden esetben 10 % kezelési költséget számítunk fel!
Átmeneti intézkedések idejére alkalmazott eljárás (hatályon kívül):
A szálláshelyekre vonatkozó hatályos 484/2020 (XI.10.), 215/2021 (IV.30.) Korm.rendeletek alapján a korlátozások ideje alatt kizárólag az alábbi esetben tudunk Vendéget fogadni:
- gazdasági (munkavégzési), oktatási céllal történő érkezés esetén munkáltatói vagy oktatási intézmény által kiállított igazolással (https://koronavirus.gov.hu/sites/default/files/sites/default/files/imce/munkaltatoi_igazolas-.pdf)
- korona vírus ellen védett személy, aki érvényes védettségi igazolvánnyal rendelkezik, valamint a felügyeletével érkező 18 év alatti személy
- üzleti (üzleti célú nyilatkozattal igazolva)
Az igazolás a szálláshely igénybevétel jogszerűségének igazolására szól.
Az irat megküldhető e-mailben is a foglalást követően, továbbá a kiállított eredeti iratot a szálláshely megőrizheti, legalább arra az időtartamra, amíg a vendég a szálláshelyen tartózkodik, így ennek jogszerűsége ellenőrzésével számolni kell!
Egyéb:
A szobában felejtett értékeket 2 hónapig áll módunkban megőrizni, amennyiben jelzik felénk, a megadott időponton belül a megadott címre postázzuk.
A Vendégek és a szomszédok nyugalmának biztosítása miatt, az Apartmanban 22.00 - 08.00 óra között tilos hangoskodni, zenélni vagy zenét hallgatni.
Felhívjuk figyelmét, hogy a szállásadónak nem áll módjában felelősséget vállalni és kártérítést fizetni az önhibáján kívül történt eseményekből eredő károkért (pl. természeti csapás, jégeső, tűz, áramszünet, parkolóban keletkezett sérülések stb.).
A parkolóban parkoló autóban keletkezett kárért a szolgáltató nem vállal felelősséget.
A szállásadó fenntartja a jogot, hogy a botrányosan viselkedő, a házirendet be nem tartó vendégeket nem fogadja, illetve a szállásról azonnal eltávolítja.
Az árváltozás jogát fenntartjuk.
Törzsvendég program:
2024. július 4. napjától igénybe vehető Törzsvendég programunk az alábbi feltételekkel:
1. Kedvezmény: minden olyan foglalás, amely 2021. június 1-je után történt, a szállás ellenértéke teljes mértékben megfizetésre került és a foglalás lezárásra került, teljesítettnek számít. Legalább egy darab lezàrt foglalás szükség a Törzsvendég programban való részvételhez.
2. Kedvezmény mértéke: 1. szint: legalább egy lezárt foglalás esetén a mindenkori kedvezményes és teljes szobaárból 10% kedvezményt biztosítunk, 2. szint: legalább öt lezárt foglalás esetén a mindenkori kedvezményes és teljes szobaárból 15% kedvezményt biztosítunk.
3. Helyszín: 8638 Balatonlelle Szent István út 2. BL Gyöngye Apartman
4. Kizárások: azok a Vendégeink, akik nem tartják be az Apartman és a ház szabályait, valamint rendzavarással és az apartmanból való távoztatással kell elhagyniuk a foglalást, véglegesen kizárásra kerülnek és nem vehetik igénybe sem a Törzsvendég programot, sem a szállashely szolgáltatást!
Továbba azok a foglalások, amelyek nem teljesültek, visszamondásra kerültek és a szálláshely szolgáltatás ellenértéke nem került megfizetésre nem számítanak lezárt foglalásnak.
Az árváltozás és a kedvezmény megváltoztatásának jogát fenntartjuk, a Törzsvendég programot bármikor indoklás nélkül felfüggeszthetjük vagy visszavonhatjuk!